"Україна - рідний  край" - 2019р.

«Екскурсія  краєзнавчим  музеєм  рідного  села»


"Україна - рідний  край" - 2018р.


"Україна - рідний  край" - 2017р.

Тема: «Село моє, для мене ти єдине»

(інтегроване заняття для дітей старшого дошкільного віку)

Програмовий зміст: продовжувати збагачувати знання дітей про рідний край – Україну, зокрема про рідне село Владівку, вулиці села, головні об’єкти та їх розташування. Повторити правила поводження в природному довкіллі. Використовувати в мовленні прислівя і приказки по темі. Вести діалог з дорослими , висловлювати свою думку, враження, припущення.

Розвивати інтонаційну виразність мови, вміння аналізувати, розмірковувати. Підтримувати бажання вирости гідними владівцями. Розвивати цікавість до виконання завдань естетичного характеру.

Виховувати любов до рідного села, бажання берегти та примножувати його красу. Викликати емоційний відгук на почуті художні твори, перегляд слайдів з краєвидами села.

Матеріал: картини із зображенням краєвидів рідного краю; фотографії із зображенням об’єктів, що розташовані на території села; поезія, прислів’я, приказки.

 

Хід заняття

1. Психогімнастика

Вихователь: Уявіть, що ви – літак. Витягніть руки в сторони. Це два сильних крила. Залишайтесь на своєму місці та уявіть, що ви піднімаєтесь угору, дедалі вище у небо. Що ви бачите над собою? Де ви летите? Над Україною? Над морем? Над горами? А ось тепер летите над лісом, річками, озерами, над своїм селом…

2. Бесіда за темою «Край, в якому ми живемо, Україною звемо…»

Вихователь: Діти, як ви вважаєте, що є найдорожче серцю кожної людини? Так, Батьківщина. Ось послухайте ці рядки.

Україно, земле рідна,

Земле сонячна і хлібна,

Ти повік у нас одна,

Ти, як мати, найрідніша,

Ти з дитинства наймиліша,

Ти і взимку найтепліша –

Наша рідна сторона.

Вихователь: Діти, як називається наша Батьківщина? Так, Україна. Це наш рідний край. Це земля, на якій ми народилися, наші батьки, дідусі та бабусі. Тому вона для нас – свята. Батьківщина  - це найдорожче, найсвятіше, найрідніше, найкраще місце на землі, все те, що ми любимо і шануємо своїм серцем. Пригадайте вірш про Україну:

Україна  - рідний край!

Поле. Річка. Зелен гай.

Любо стежкою іти.

Тут живемо я і ти.

3. Вправа «Продовж прислів’я»

Вихователь: Діти, давайте згадаємо прислів’я про Батьківщину.

-         Люби і знай (свій рідний край).

-         Україна рідненька (як батько і ненька).

-         Людина без Батьківщини (як пташка без крил).

-         Без верби і калини (нема України).

-         У рідному домі (і вода солодка).

Вихователь: Діти, як називається село, де ми живемо? Так, Владівка. А ось послухайте, що я вам розповім. Казку можна почути, але можна й побачити. Село. Рідний край. Воно, немов чарівна струна, звучить для кожного з нас. Людина підросте, залишить рідну домівку, але де б вона не була, ким би не стала, його звичаї, обряди на все життя залишаться в серці кожного з нас.

Вихователь виставляє на дошку зображення хлопчика, який плаче.

- Цей маленький хлопчик гуляв зі своєю мамою і загубився. Підійшов до нього перехожий і говорить: «Не плач! Скажи свою адресу, і я відведу тебе додому». Хлопчик спочатку зрадів, та перепитав: «Адресу?» Перехожий нічого не розуміє і говорить: «Моя адреса: с.Владівка, вулиця Миру, будинок 19. Це і є моя адреса».

 - А ви, діти, знаєте свою адресу? Зараз в гру пограємо, Свою адресу називаємо.

Дидактична гра «Назви свою адресу»

Діти стають у коло та передають м’яч, промовляючи: «Я живу за адресою… А ти?».

- Як називається наш дитячий садочок?

- У нашого дитячого садочка теж є своя адреса, куди приходять листи. Послухайте адресу нашого дитячого садочка: «с. Владівка, вулиця Центральна, будинок 30». Вулиця, на якій розташований наш дитячий садок, дуже довга, і я запрошую вас на прогулянку.

- Як ви вважаєте, як ми можемо відправитися на прогулянку? (Пішки, на автобусі…)

- Я пропоную вам фотоподорож на казковому автобусі. Запрошую пройти на автобусну зупинку.

 

 Вихователь супроводжує фотознімками рідного села.

 

4. Вправа «Подорож селом»

Перша зупинка «Дитячий садочок» (Слайд 2)

Вихователь: У нашому селі є вулиця Центральна, на якій знаходиться наш дитячий садочок «Вербиченька».

Садочок «Вербиченька» всіх радо вітає!

До себе у гості малечу скликає!

В садочку лунає радісний сміх,

Ігри, заняття, багато потіх.

У «Вербиченьці» всім разом весело жити,

 Ласкаво просимо у нас  погостити!

Так у садку – не те, що вдома,

Ти працюватимеш невтомно:

Розучиш вірш, розкажеш казку,

Зарядку зробиш і масаж,

Змалюєш натюрморт, пейзаж,

І ось уже твоя рука

Сама малює Колобка.

Друга зупинка «Місце пам’яті - пам’ятник солдатові» (Слайд 3)

Це дуже пам’ятне місце для жителів села. І живуть у пам’яті народу його вірні дочки і сини - Ті, хто полягли на полі бою, І ті, що повернулися з війни. Вони ішли у бій за те, щоб до останку перемогти ненависних ворогів,

 щоб світ увесь у мирному світанку під прапорами Перемоги золотів. У всьому світі пам'ятники загиблим на війні встановлюють для того, щоб люди пам'ятали, за що воїни віддали своє життя. Могили солдатів часто бувають безіменними, і раніше до них не приходили вшанувати їх пам'ять. Але після однієї з найбільш кровопролитних воєн - Першої світової - утворилася традиція увічнити пам'ять таких воїнів в пам'ятниках. Зазвичай вони встановлюються на місці поховання. Так нащадки висловлюють свою вдячність і повагу воїнам, загиблим у боях.

Третя зупинка «Бібліотека» (Слайд 4, 5)

Бібліотека - це сховище книг. У ній є два відділи: абонемент і читальний зал. Абонемент - місце, де видають книги додому. Читальний зал - місце в бібліотеці, де читають книги, які на будинок не видаються (енциклопедії, словники тощо). У бібліотеці багато книг, журналів, газет, енциклопедій, словників - все це називається, бібліотечним фондом.

Четверта зупинка «Будинок культури» (Слайд 6)

Будинок культури – місце, де проходять концерти, фестивалі, виставки,  метою існування котрих є забезпечення культурного відпочинку населення.

Фізкультхвилинка

Встаньте, діти, посміхніться, 
Землі нашій поклоніться 
За щасливий день вчорашній. 
І до сонця потягніться. 
В різні боки нахиліться. 
Веретеном покрутіться. 
Раз присядьте, два присядьте. 
На стільці тихенько сядьте.

П’ята зупинка «Владівська сільська рада»  (Слайд 7)

Головна будівля нашого села теж знаходиться на нашій вулиці і називається «Владівська сільська рада».

- Хто найголовніший у селі? (Сільський голова)

- Що він робить? (Відповіді дітей)

Сільський голова старається у нас.

Він, звичайно, просто клас.

Село він привів в порядок,

Чистота навкруг у нас.

- Можна сказати, що вулиця, на якій стоїть наш дитячий садочок, головна в селі? (Так)

- Назвіть вулиці нашого села (Вулиця Центральна, вулиця Миру, вулиця Молодіжна, вулиця Піонерська)

- Усі ви, діти, маленькі громадяни нашого селаа. Це означає, що ви маєте поводитися належним чином, тобто ставитися до рідного села з повагою, пишатися ним та дбати про те, щоб воно було гарним, процвітало.

Дидактична вправа «Буду - не буду»

• Смітити у своєму селі я ... (не буду).

• Дбати про чистоту, добробут і благоустрій рідного села я ... (буду).

 • Відвідувати музей, Будинок культури я ... (буду).

• Цікавитися новинами й життям свого села я ... (буду).

• Якщо мені в майбутньому доведеться жити в іншому селі чи місті, село свого дитинства я забувати ... (не буду).

 • Перейматися проблемами свого селаа я ... (буду).

• Радіти досягненням і успіхам мого селаа я ... (буду).

• Вивчати історію й минуле рідного села я ... (буду).

• Ставитися байдуже до добробуту свого села та його життя я ніколи... (не буду).

Шоста зупинка «Школа» (Слайд 8 - 12)

Школа - велика дитяча країна,

В ній відкривається білий наш світ.

Тут пізнає себе кожна дитина

І відправляється звідси в політ.

Знань надається тут першооснова,

Жити, дружити, учитися в ній.

 - Чому треба відвідувати школу? Для чого люди вчаться?(Відповіді дітей)

Сьома зупинка «Лікарня» (Слайд 13, 14)

Лікарня - лікувально-профілактична установа, яка надає населенню стаціонарну кваліфіковану і спеціалізовану медичну допомогу.

Це великий одноповерховий будинок. У лікарні є відділення, лікарі та медичні сестри. Дуже багато людей звертаються за допомогою до наших лікарів. Лікар піклується про те, щоб люди не хворіли, росли здоровими й міцними. Для цього призначає багато вітамінів та пігулок.

Восьма зупинка «Аптека» (Слайд 15)

А недалеко від лікарні розташована аптека. В аптеці фармацевт продає ліки та вітаміни.

Дев’ята зупинка «Пошта» (Слайд 16)

У широкому сенсі пошта - це засіб обміну інформацією. У глибоку давнину люди повідомляли один одному важливі відомості за допомогою умовних сигналів - димових, наприклад, - але з часом цього стало мало, і тоді з'явився перший прообраз сучасної пошти - гінці. Піші або кінні, вони передавали усні та письмові повідомлення з одного міста чи держави в іншу. З тих пір система обміну повідомленнями безперервно розвивалася і еволюціонувала до знайомої нам всім пошти - державної, яка задіює для пересилання повідомлень самі різні види транспорту: і автомобілі, і поїзди, і літаки, і кораблі. Поштою пересилають не тільки текстові послання - листи і телеграми, а й різноманітні предмети - бандеролі та посилки, а також грошові перекази.

Десята зупинка «Краєзнавчий музей» (Слайд 17)

Краєзнавчий музей - один із типів народних музеїв. Музеї цього профілю збирають, зберігають, вивчають і експонують матеріали, що розповідають про природу, економіку, історію і культуру певного краю (області, району, міста, села).

Одинадцята зупинка «Магазини» (Слайд 18)

Магазин - приміщення для зберігання товарів, а також їх продажу.

- Діти, чи ви бували коли-небудь в магазині? Звичайно бували. А в яких саме магазинах ви бували?

Дидактичний вправа «Назви магазин»

1. Магазин, у якому продають взуття, називається …який магазин? Взуттєвий магазин.
2. Магазин, у якому продають рибу, називається …який магазин? Рибний магазин.
3. Магазин, у якому продають продукти, називається …який магазин? Продуктовий магазин.
4. Магазин, у якому продають меблі, називається …який магазин? Меблевий магазин.
5. Магазин, у якому продають одяг, називається …магазин чого? Магазин одягу.
6. Магазин, у якому продають іграшки, називається …магазин чого? Магазин іграшок.

5. Підсумок заняття

Вихователь: Подорож добігла кінця. Чи сподобалось вам, діти?

- Які почуття викликає у вас прогулянка вулицями села?

На згадку намалюйте нашу подорож!

Мій рідний край!

Моя земля, як тебе не любити:

Твоя краса - небо, поля,

Сині волошки в житі.