Конспект заняття

Вікова група: різновікова

Тема«Різнобарвна весна»

Програмові завдання: Продовжувати ознайомлення дітей із нетрадиційним техніками малювання. Формувати поняття краси, як естетичної  категорії і її прояв у природі. Закріпити знання дітей про пейзаж, теплі кольори. Вчити дітей  підбирати палітру до заданої теми. Розвивати креативність, інтерес до образотворчої діяльності. Виховувати охайність, навички  колективної роботи, прагнення до взаємодопомоги в процесі спільної  діяльності, вміння узгоджувати  свої дії з діями інших задля досягнення бажаного результату.

Матеріали: матеріал для технік нетрадиційного малювання, заготовка для малювання пейзажу, декорації лісу, аудіо запис.

Хід заняття:

Вихователь.

Ось і веснонька прийшла

І тепло нам принесла

Все на сонечку зігрілось

І під дощиком умилось.

   Діти, погляньте, який ясний, чудовий день. З кожним днем все помітніше, як природа пробуджується від зимового сну. І нам вже час прокинутися і стати до роботи.

(Діти виконують вправу, спрямовану на покращання емоційного настрою дітей, на розвиток загальної та дрібної моторики)

З добрим ранком, оченята! (Погладжування повік)

Ви прокинулися? (З’єднати великий і вказівний пальці, зображуючи «бінокль»)

З добрим ранком, вушка! (Погладжування вух)

Ви прокинулися? (Прикладання долонь до вух)

З добрим ранком, ручки! (Погладжування кистей рук)

Ви прокинулися? (Поплескати в долоні)

З добрим ранком, ніжки! (Погладжування стегон)

Ви прокинулися? (Потопати ногами)

З добрим ранком, сонце! (Розвести руки в сторони)

Ми прокинулися! (Широко посміхнутися)

 Вихователь. Тепер ми бадьорі, веселі, здорові й можемо починати займатися.

(Стукіт у двері, вихователю дають лист)

 Вихователь.  Діти, лист для нас! Давайте його прочитаємо!

 «Добрий день, дорогі діти! Пише вам Весна. Дуже сподіваюся на вашу допомогу. Я потрапила в біду:Зима зачарувала лісову галявинку, і я не можу прийти до людей. Щоб виручити мене, приходьте у весняний казковий ліс. Там на вас чекають нелегкі перешкоди. Якщо будете дружні, то подолаїте їх. Дуже прошу вас поквапитися. Сподіваюся на вас, друзі!Знайдете від мене подарунок  - чарівний кошик. Різнобарвна Весна»

 Вихователь. Ну що, підемо виручати весну? Cкажіть, будь ласка, а на чому можна потрапити до лісу?

Діти. Машина, автобус, велосипед і т.д.

Вихователь. Ну, то поїхали.

 (Під музику входять в імпровізований ліс)

Вихователь.  Ось ми і біля лісу. Ой, щось сталося. Зима зачарувала лісову галявину.  А давайте ми її розчаклуємо і як справжні художники намалюємо весняні пейзажі. Згодні? 

Діти. Так.

Дидактична гра «Добери колір Весні»

 (На палітрі діти малюють кольори, які підходять Весні )

Вихователь.  Ми виконали те, що нас просила Весна у листі. Тому продовжимо наш шлях. Діти, а скажіть, який у весни улюблений колір?

Діти. Зелений

Вихователь. Чому?

Діти. Тому що зеленіє все, і травичка, і дерева, і кущі.

Вихователь. А які зміни відбулися у природі?

Діти. Тануть сніги, біжать струмочки, починає пробиватися перша травичка, розпукуються бруньки, з'являються тендітні квіти, чути спів пташок, прокидаються комахи.

Вихователь. Діти, давайте пригадаємо правила поведінки в лісі.

Дидактична гра «Лісовий етикет»      

(1.     У лісі не можна кричати, тому що це дім, в якому живуть лісові мешканці.

2.  Не ламай гілки дерев, кущів, не оббивай з них листя, цвіт.

3.     Не рви квіти на лузі, в полі, в лісі.

4.     Не обривай  павутиння на деревах, не вбивай павуків.

5.     Не руйнуй мурашники.

6.     Не намагайся ловити диких тварин та їх дитинчат.

7.     Будь обережний з вогнем.

8.     У лісі не можна кидати сміття).

Вихователь. Адже ми в гостях у лісових птахів і звірів, рослин і комах, тому давайте будемо поважати наших лісових друзів.  Гляньте, яка краса! Як гарно. Давайте трохи відпочинемо.

   (Сідають на подушки або пеньки).

 Вихователь. Діти, сідайте зручно. Ми будемо вдихати приємні весняні запахи й слухати спів птахів у лісі. Тільки спинки при цьому рівні, очі закриваємо, дихати починаємо - вдихаємо через ніс, видихаємо через ніс, знову вдихаємо, тільки тепер через рот, і видихаємо через рот, а ось тепер вдихаємо через ніс, а видихаємо через рот і вдихаємо через рот і видихаємо через ніс.

(У цей час звучить аудіо запис «Звуки природи»).

Вихователь. Ну що, малята, сподобалося вам у лісі? Який у вас настрій? А тепер малята  уважно слухайте і робіть як я.

Хвилинка здоров’я «Самомасаж»

  Мої вушка чують все! (масаж « козелків вуха»)

  Мої  очі бачать все! (масаж надбрівних дуг)

 Я вдихаю красу!

 Я вдихаю  силу!

Вихователь. Тепер я бачу, що ви готові до роботи. Ну що ж діти, нам час повертатися до дитячого садочку і  допомогти весні  пробудити природу від зимового сну.

(Діти знаходять кошик з подарунками за деревом і повертаються до дитячого садку)

Вихователь. Ось ми і знову у дитячому садочку.

 (Діти сідають за столики)

А давайте пригадаємо, що ж таке пейзаж?

Діти.  Пейзаж - це відображення природи на картині

Вихователь. А як називаються люди, які малюють пейзажі? 

Діти. Художники -  пейзажисти.

Вихователь. Ми з вами підібрали фарби для зображення нашої картини, заповнивши цю палітру.

(Увага дітей вже на заповнену палітру)  

Діти. Зелений, коричневий, блакитний, жовтий, світло – зелений, салатовий     

Вихователь. Давайте зазирнемо у кошик, який нам подарувала Весна. Діти, поглянемо, що там у кошику?

  (Все з кошика висипати на стіл).

Поролонові губки… серветки…… ватні палички…соломинка, фарби. Зараз розберемося. Що ж ми, діти, зможемо зробити із серветок? (Можна зім’яти і зробити хмаринки, сонечко). Молодці, правильно! А з поролонових губок? (Можна  зробити фон, а якщо узяти губки краєчком, ми зробимо дерево, травичку). А з соломинки?

(Можна видути сонечко, квітку) Є ще штампи з візерунком метелика і квітки.

Вихователь. Ну що ж мої маленькі художники, я пропоную почати роботу. Підходьте до столика, де розставлені всі матеріали. Вибір дітьми об’єкту зображення. У процесі малювання з кожною дитиною обговорюються можливості обраної техніки. 

Запитання до дітей.

-         Розкажи, що ти будеш малювати?

-         Які матеріали будеш використовувати?

-         Який колір обереш?

(Діти разом виконують колективну композицію за допомогою нетрадиційних технік малювання)

Вихователь. Ой, які молодці, ви всі допомогли Весні розчаклувати лісову галявинку. Весна вам дуже вдячна. Ось погляньте, у цьому кошику Весна передала чарівні квіточки.

(Роздати квіточки дітям)

Вихователь. 

Ось і завдання наші скінчились,

Всі ще більше ми здружились.

Лиш разом усі спільно

Будь – яке ми зробимо діло.

Нам Весна вже двері відчиняє,

І радо нас вітає.

Вихователь. 

-         Чи сподобалось вам малювати?

-         Що сподобалось найбільше?

-         А що було важко робити?

-         Який у вас настрій після створення малюнків?

Вправа на рефлексію «Намисто настрою»

Вихователь. На цьому наше заняття закінчилося.