Конспект заняття
Вікова група: різновікова
Тема: «Різнобарвна весна»
Програмові завдання: Продовжувати ознайомлення дітей із нетрадиційним техніками малювання. Формувати поняття краси, як естетичної категорії і її прояв у природі. Закріпити знання дітей про пейзаж, теплі кольори. Вчити дітей підбирати палітру до заданої теми. Розвивати креативність, інтерес до образотворчої діяльності. Виховувати охайність, навички колективної роботи, прагнення до взаємодопомоги в процесі спільної діяльності, вміння узгоджувати свої дії з діями інших задля досягнення бажаного результату.
Матеріали: матеріал для технік нетрадиційного малювання, заготовка для малювання пейзажу, декорації лісу, аудіо запис.
Хід заняття:
Вихователь.
Ось і веснонька прийшла
І тепло нам принесла
Все на сонечку зігрілось
І під дощиком умилось.
Діти, погляньте, який ясний, чудовий день. З кожним днем все помітніше, як природа пробуджується від зимового сну. І нам вже час прокинутися і стати до роботи.
(Діти виконують вправу, спрямовану на покращання емоційного настрою дітей, на розвиток загальної та дрібної моторики)
З добрим ранком, оченята! (Погладжування повік)
Ви прокинулися? (З’єднати великий і вказівний пальці, зображуючи «бінокль»)
З добрим ранком, вушка! (Погладжування вух)
Ви прокинулися? (Прикладання долонь до вух)
З добрим ранком, ручки! (Погладжування кистей рук)
Ви прокинулися? (Поплескати в долоні)
З добрим ранком, ніжки! (Погладжування стегон)
Ви прокинулися? (Потопати ногами)
З добрим ранком, сонце! (Розвести руки в сторони)
Ми прокинулися! (Широко посміхнутися)
Вихователь. Тепер ми бадьорі, веселі, здорові й можемо починати займатися.
(Стукіт у двері, вихователю дають лист)
Вихователь. Діти, лист для нас! Давайте його прочитаємо!
«Добрий день, дорогі діти! Пише вам Весна. Дуже сподіваюся на вашу допомогу. Я потрапила в біду:Зима зачарувала лісову галявинку, і я не можу прийти до людей. Щоб виручити мене, приходьте у весняний казковий ліс. Там на вас чекають нелегкі перешкоди. Якщо будете дружні, то подолаїте їх. Дуже прошу вас поквапитися. Сподіваюся на вас, друзі!Знайдете від мене подарунок - чарівний кошик. Різнобарвна Весна»
Вихователь. Ну що, підемо виручати весну? Cкажіть, будь ласка, а на чому можна потрапити до лісу?
Діти. Машина, автобус, велосипед і т.д.
Вихователь. Ну, то поїхали.
(Під музику входять в імпровізований ліс)
Вихователь. Ось ми і біля лісу. Ой, щось сталося. Зима зачарувала лісову галявину. А давайте ми її розчаклуємо і як справжні художники намалюємо весняні пейзажі. Згодні?
Діти. Так.
Дидактична гра «Добери колір Весні»
(На палітрі діти малюють кольори, які підходять Весні )
Вихователь. Ми виконали те, що нас просила Весна у листі. Тому продовжимо наш шлях. Діти, а скажіть, який у весни улюблений колір?
Діти. Зелений
Вихователь. Чому?
Діти. Тому що зеленіє все, і травичка, і дерева, і кущі.
Вихователь. А які зміни відбулися у природі?
Діти. Тануть сніги, біжать струмочки, починає пробиватися перша травичка, розпукуються бруньки, з'являються тендітні квіти, чути спів пташок, прокидаються комахи.
Вихователь. Діти, давайте пригадаємо правила поведінки в лісі.
Дидактична гра «Лісовий етикет»
(1. У лісі не можна кричати, тому що це дім, в якому живуть лісові мешканці.
2. Не ламай гілки дерев, кущів, не оббивай з них листя, цвіт.
3. Не рви квіти на лузі, в полі, в лісі.
4. Не обривай павутиння на деревах, не вбивай павуків.
5. Не руйнуй мурашники.
6. Не намагайся ловити диких тварин та їх дитинчат.
7. Будь обережний з вогнем.
8. У лісі не можна кидати сміття).
Вихователь. Адже ми в гостях у лісових птахів і звірів, рослин і комах, тому давайте будемо поважати наших лісових друзів. Гляньте, яка краса! Як гарно. Давайте трохи відпочинемо.
(Сідають на подушки або пеньки).
Вихователь. Діти, сідайте зручно. Ми будемо вдихати приємні весняні запахи й слухати спів птахів у лісі. Тільки спинки при цьому рівні, очі закриваємо, дихати починаємо - вдихаємо через ніс, видихаємо через ніс, знову вдихаємо, тільки тепер через рот, і видихаємо через рот, а ось тепер вдихаємо через ніс, а видихаємо через рот і вдихаємо через рот і видихаємо через ніс.
(У цей час звучить аудіо запис «Звуки природи»).
Вихователь. Ну що, малята, сподобалося вам у лісі? Який у вас настрій? А тепер малята уважно слухайте і робіть як я.
Хвилинка здоров’я «Самомасаж»
Мої вушка чують все! (масаж « козелків вуха»)
Мої очі бачать все! (масаж надбрівних дуг)
Я вдихаю красу!
Я вдихаю силу!
Вихователь. Тепер я бачу, що ви готові до роботи. Ну що ж діти, нам час повертатися до дитячого садочку і допомогти весні пробудити природу від зимового сну.
(Діти знаходять кошик з подарунками за деревом і повертаються до дитячого садку)
Вихователь. Ось ми і знову у дитячому садочку.
(Діти сідають за столики)
А давайте пригадаємо, що ж таке пейзаж?
Діти. Пейзаж - це відображення природи на картині
Вихователь. А як називаються люди, які малюють пейзажі?
Діти. Художники - пейзажисти.
Вихователь. Ми з вами підібрали фарби для зображення нашої картини, заповнивши цю палітру.
(Увага дітей вже на заповнену палітру)
Діти. Зелений, коричневий, блакитний, жовтий, світло – зелений, салатовий…
Вихователь. Давайте зазирнемо у кошик, який нам подарувала Весна. Діти, поглянемо, що там у кошику?
(Все з кошика висипати на стіл).
Поролонові губки… серветки…… ватні палички…соломинка, фарби. Зараз розберемося. Що ж ми, діти, зможемо зробити із серветок? (Можна зім’яти і зробити хмаринки, сонечко). Молодці, правильно! А з поролонових губок? (Можна зробити фон, а якщо узяти губки краєчком, ми зробимо дерево, травичку). А з соломинки?
(Можна видути сонечко, квітку) Є ще штампи з візерунком метелика і квітки.
Вихователь. Ну що ж мої маленькі художники, я пропоную почати роботу. Підходьте до столика, де розставлені всі матеріали. Вибір дітьми об’єкту зображення. У процесі малювання з кожною дитиною обговорюються можливості обраної техніки.
Запитання до дітей.
- Розкажи, що ти будеш малювати?
- Які матеріали будеш використовувати?
- Який колір обереш?
(Діти разом виконують колективну композицію за допомогою нетрадиційних технік малювання)
Вихователь. Ой, які молодці, ви всі допомогли Весні розчаклувати лісову галявинку. Весна вам дуже вдячна. Ось погляньте, у цьому кошику Весна передала чарівні квіточки.
(Роздати квіточки дітям)
Вихователь.
Ось і завдання наші скінчились,
Всі ще більше ми здружились.
Лиш разом усі спільно
Будь – яке ми зробимо діло.
Нам Весна вже двері відчиняє,
І радо нас вітає.
Вихователь.
- Чи сподобалось вам малювати?
- Що сподобалось найбільше?
- А що було важко робити?
- Який у вас настрій після створення малюнків?
Вправа на рефлексію «Намисто настрою»
Вихователь. На цьому наше заняття закінчилося.
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com